Tryck på länken.
Svara på frågorna.
Rätt | Falskt | ||
1. | Den senaste veckan har det dött 117 personer i Sverige. | ||
2. | Barn som är sjuka ska gå till skolan och dagis | ||
3. | En kvinna har hållit sin son instängd i en lägenhet i 28 år | ||
4. | Händelsen inträffade i Malmö. | ||
5. | En svensk kvinna greps på Arlanda för att hon till hörde IS | ||
6. | Hon har varit i Syrien sedan 2004 | ||
7. | 208 skolor granskas pga dåliga skolresuktat. | ||
8. | På Karsudden skola har eleverna fått surfplattor. | ||
9. | Det är helt okej att åka till Norge om man bor i Sverige just nu. | ||
10. | Så hårda gränskontroller har det inte varit sedan 2:a världskriget. | ||
11 | I dag blir det ca +2 grader och molning. |
Vad betyder orden?
FHM Folkmyndigheten
förskola
grundskola
instängd
undernärd
gripen
granskas
Skolresuktat
ha vårdnaden
smitta